Passa al contingut principal
Dia 1.

La meva història tracta de…
El que vull expressar amb aquesta història és…

Des del punt de vista del teu protagonista, continua aquestes frases:

1.    Si m’hagués de descriure a mi mateix, diria que sóc…
2.   La cosa més increïble que he fet mai és…
3.   El moment de la meva vida que va marcar un abans i un després va ser quan…
4.   Tot tindrà sentit quan jo…

Dia 2.

Des del punt de vista del teu protagonista, continua les següents frases:

1.    Mai ho diries quan et fixes en mi, però jo…
2.   Cada vegada que em penso que aconseguiré el que desitjo, sembla que…
3.   Necessito ser perdonat per…
4.   El pitjor dia de la meva vida va ser quan…
5.   Estic en lluita amb…
6.   El que no puc suportar o tolerar és…

Dia 3.

Des del punt de vista del teu protagonista, continua les frases següents:

1.    Una cosa que necessites saber de mi és… (Un secret, narrar allò prohibit).
2.   Em començo a preguntar per què jo…
3.   Els meus pares es pensen que sóc…
4.   La cosa que la gent més admira de mi és…
5.   El tret del qual estic menys orgullós és…
6.   Fingeixo que he perdonat allò que va passar quan… 





Dia 4.

Des del punt de vista del teu protagonista, continua les frases següents:

1.    La resposta al meu problema, la que he estat intentant evitar és que…
2.   Si pogués refer una cosa del meu passat, seria…
3.   No seria cap sorpresa que un dia jo…
4.   Miro de fer veure que jo…
5.   El moment més rebel de la meva vida va ser quan…
6.   La cosa que miro d’amagar als altres és que…

Dia 5.

Des del punt de vista del teu protagonista, continua les frases següents:

1.    La cosa més valenta que he fet mai és…
2.   La cosa més covarda que he fet mai és…
3.   El més gran sacrifici que la meva mare va fer per mi va ser quan…
4.   El més gran sacrifici que el meu pare va fer per mi va ser quan…
5.   Es farà justícia quan…
6.   Desitjo, ansiejo, anhelo que…


Dia 6.

Des del punt de vista d’un antagonista, continua les frases següents:

1.    El que m’alegra és…
2.   El que em trenca el cor és…
3.   El que em fa enfadar és…
4.   No crec en…
5.   Les meves expectatives són irreals pel que fa a…
6.   Sóc incapaç d’entendre per què…

Dia 7.

Imagina el teu protagonista transformat al final de la teva història.

1.    Quina relació ha canviat i per què com a resultat del que ha passat a la història?
2.   Què ha entès que no entenia? Què sap que no sabia?
3.   Quina tria ha hagut de fer?
4.   Escriu un diàleg entre protagonista i antagonista. El protagonista vol una cosa i l’antagonista s’hi nega. Escriure el diàleg fins a un final on un dels dos se’n surt amb la seva idea.
5.   Una cosa que sempre he sempre he volgut dir però mai m’he sentit capaç de dir és que…

Dia 8

Escriu 5 minuts tot completant aquestes frases:

1)   El dilema que està en el cor de la meva història és…

Des del punt de vista del teu protagonista, completa aquestes frases:

2)   La meva relació amb Déu és…
3)   Jo mai…
4)  Em costa dir que Sí pel que fa a…
5)   Em costa dir que No pel que fa a…
6)   Sóc molt feliç quan…

Dia 9

Posa’t en la pell del teu protagonista i completa aquestes frases:

1)   El meu gran triomf ha estat…
2)   El meu gran penediment és…
3)   El meu millor amic és…
4)  El meu pitjor enemic és…
5)   Arribarà el dia quan jo…
6)   Una cosa que provo d’evitar és…

Dia 10

Posa’t en la pell del teu protagonista i completa aquestes frases:

1)   Em penso que el paper que jo he de fer en aquesta vida és…
2)   La cosa que més m’agrada de fer és…
3)   Em fa por que…

Posa’t en la pell de l’antagonista de la teva història i durant cinc minuts completa les següents frases:

4)  La qualitat que més admiro en els homes és…
5)   La qualitat que més admiro en les dones és…
6)   Una cosa que explico de mi i que no és veritat és que…


Dia 11

Posa’t en la pell del teu protagonista i completa aquestes frases:

1)   El meu somni d’infantesa va ser…
2)   El meu dia perfecte consistiria en…
3)   Mai em preguntis per què…

Com si fossis l’antagonista, escriu durant 5 minuts la continuació d’aquestes frases:

4)  Quan tinc por tendeixo a…
5)   Quan estic content tendeixo a…
6)   El punt crucial de la meva vida va ser quan…

Dia 12

Posa’t en la pell del teu protagonista i completa aquestes frases, escriu durant 5 minuts:

1)   La mentida que contínuament em dic a mi mateix és que…
2)   Em fa por que quan la gent em miri vegi que jo…
3)   A vegades, quan estic sol, m’agrada…

Com si fossis l’antagonista, escriu durant 5 minuts la continuació d’aquestes frases:

4)  Estic orgullós de…
5)   Em preocupa que…
6)   No puc ni imaginar el que sentiria si…

Dia 13

Escriu, a vola-ploma, sense pensar-t’hi gaire, un diàleg entre el teu protagonista i antagonista. Pensa en què vol cada un d’ells i què els impedeix aconseguir-ho.

Posa’t en la pell del teu protagonista i completa aquestes frases, escriu durant 5 minuts:

1)   Una cosa que sé i que no sap ningú és que…
2)   La cosa que menys admira la gent de mi és…

Com si fossis l’antagonista, escriu durant 5 minuts la continuació d’aquestes frases:

3)   Per mi és fàcil que…
4)  Per mi és difícil que…
5)   M’és molt difícil perdonar  ____(nom d’un altre personatge)________ per ____ (fet imperdonable)________.

Dia 14

Posa’t en la pell del teu protagonista i completa aquestes frases, escriu durant 5 minuts:

1)   El secret que mai diré a ningú és…
2)   El secret que ni em vull repetir a mi mateix, en el qual no vull ni pensar és…
3)   Les cinc coses que més valoro de mi mateix són…

Com si fossis l’antagonista, escriu durant 5 minuts la continuació d’aquestes frases:

4)  El secret que mai diré a ningú és…
5) El secret que ni em vull repetir a mi mateix, en el qual no vull ni pensar és…
6) Les cinc coses que més valoro de mi mateix són…

Dia 15

Posa’t en la pell del teu protagonista i completa aquestes frases, escriu durant 5 minuts:

1)   El meu primer amor va ser…
2)   La persona a qui odio més és…
3)   La més gran pèrdua de la meva vida és…

-->
Fes el mateix des del punt de vista del teu antagonista.


Dia 16

Posa’t en la pell del teu protagonista i continua, durant 5 minuts, les següents frases:

1)    El moment definidor de la meva vida va ser quan…
2)   Una cosa a la qual mai no podria sobreviure, un fet que no podria superar seria…
3)   La cosa més brillant que he fet mai va ser…

Com si fossis l’antagonista o opositor, escriu durant 5 minuts i continua aquestes frases:

4)   Quan la gent parla de mi, acostumen a parlar de…
5)   Dubto que ningú se n’adoni, però jo…
6)   La més gran traïció de la meva vida va ser quan…

Dia 17

Posa’t mentalment en el dia en què comença la teva història. Continua, com si fossis el protagonista, la frase…

1)    Avui és el dia en què…

Continua les frases següents, posant-te en la pell del protagonista.

2)   Tinc el costum de…
3)   El que venero de veritat és…

Posa’t en la pell d’un antagonista i continua durant 5 minuts les següents frases:

4)   Detesto que…
5)   El que ja no puc esperar més és que…

Dia 18

Posa’t en la pell del protagonista i continua durant 5 minuts d’escriptura les frases següents:

1)    La més gran emoció de la meva vida va ser…
2)   El meu record més dolorós és…
3)   Mai oblidaré el meu primer petó perquè…

Posa’t en la pell d’un antagonista i continua durant 5 minuts les següents frases:

4)   El record més vívid de la meva infantesa consisteix en…
5)   La crítica més dura que he rebut mai va ser…
6)   El meu gran heroi que és… 

Dia 19

Posa’t en la pell del protagonista i continua durant 5 minuts d’escriptura les frases següents:

1)    El moment en què he estat més a prop de matar algú va ser…
2)    Quan em vull consolar a mi mateix recordo…
3)   La meva gran derrota o fracàs és…
Posa’t en la pell de l’antagonista i continua durant 5 minuts les següents frases:

4)   Una cosa que estic content d’haver superat és…
5)   Estic content d’haver trobat…
6)   Estic esperant que…

Dia 20

Posa’t en la pell del protagonista i continua durant 5 minuts d’escriptura les frases següents:

1)    El gran amor de la meva vida ha estat…
2)   L’últim cop que vaig riure fins a no poder més va ser…
3)   Deu coses que vull fer abans de morir…

Posa’t en la pell de l’antagonista i continua durant 5 minuts les següents frases:

4)   La cosa més feliç que m’ha passat mai és…
5)   El moment més desesperant de la meva vida va ser…
-->
6)   Em penso que quan em mori jo…

Dia 21

Posa’t en la pell del teu protagonista i completa les següents frases, escrivint durant 5 minuts

1)                       Deixa que t’expliqui el que penso i sento de la manera com sóc físicament…
2)                       Crec que l’amor pot…
3)                       No crec que l’amor pugui…

Posa’t en la pell de l’antagonista i escriu durant 5 minuts la continuació d’aquestes frases:

1)   Quan em llevo, el meu primer pensament és…
2)   El meu últim pensament abans d’adormir-me és…
3)   Sento que m’he de justificar quan…

Dia 22

Posa’t en la pell del teu protagonista i completa les següents frases, escrivint durant 5 minuts

1)   La meva pitjor derrota personal va ser…
2)   Descansaré per fi quan…
3)   He d’admetre que jo…

Posa’t en la pell de l’antagonista i escriu durant 5 minuts la continuació d’aquestes frases:

4)  La cosa més maca que algú ha dit de mi és…
5)   La cosa més malvada que algú ha dit de mi és…
6)   El meu primer record consisteix en…

Dia 23

Escriu durant 10 minuts la continuació d’aquesta frase. Com l’autor de la història que estem projectant…

1)    El que de veritat hi ha de fons en aquesta història és (allò que de veres ens preocupa i que ens resistim a formular en veu alta).
Posa’t en la pell del teu protagonista i completa les següents frases, escrivint durant 5 minuts:

2)   L’acte més noble que he fet va ser quan…
3)   La cosa més heroica que he fet mai va ser…

Posa’t en la pell de l’antagonista i escriu durant 5 minuts la continuació d’aquestes frases:

4)   La cosa més desesperada que he fet mai ha estat…
5)   La cosa més astuta que he fet mai…

Dia 24

Posa’t en la pell del teu protagonista i completa les següents frases, escrivint durant 5 minuts:

1)     El meu millor record és…
2)     El record que més em fa mal és…
3)     La meva vida se n’aniria en orris si…

Posa’t en la pell de l’antagonista i escriu durant 5 minuts la continuació d’aquestes frases:

4)    Una cosa que lamento haver perdut és…
5)     Una cosa que lamentaria trobar és…
6)     Estic consternat per…

Dia 25

Posa’t en la pell del teu protagonista i completa les següents frases, escrivint durant 5 minuts:

1)   Quan em miro al mirall veig…
2)   Ho passo malament quan he de simular que…
3)   Si m’haguessis conegut abans, mai hauries dit que jo… (posa’t al final de la teva història, i escriu des d’allà la continuació de la frase).

Posa’t en la pell de l’antagonista i escriu durant 5 minuts la continuació d’aquestes frases:

4)  La cosa més vergonyosa que he fet mai ha estat…
5)   El que em molesta més de la gent és que…
6)   El que la gent troba més molest de mi és que… 
-->

Dia 26

Posa’t en la pell del teu protagonista i escriu durant 5 minuts, donant sentit a aquestes frases:

1)   En el meu epitafi probablement hi dirà…
2)    Però el que m’agradaria que hi digués és…
3)   No hauria de pensar en això, però…

Posa’t en la pell del teu protagonista, i escriu durant 5 minuts completant les següents frases.

4)  El que em destarota és…
5)   Ja no estic d’acord en què…
6)   El sentit de la vida, el seu propòsit és…


Dia 27

Posa’t en la pell del teu protagonista i escriu durant 5 minuts, donant sentit a aquestes frases:

1)   La meva posició envers el sexe és…
2)   La meva predisposició cap a l’amor és…
3)   La meva filosofia de vida es podria expressar com…

Posa’t en la pell del teu antagonista i escriu durant 5 minuts, donant sentit a aquestes frases:

4)  Si no tingués por, el que faria immediatament seria…
5)   Mai oblidaré aquells temps en què…
6)   No podria viure en un món on…

Dia 28

Posa’t en la pell del teu protagonista i escriu durant 5 minuts, donant sentit a aquestes frases:

1)   El que vull és que…
2)   El que realment necessito, però, és…
3)   El dilema de fons de la meva vida passa per…

Repeteix l’exercici des del punt de vista de l’antagonista (especificar antagonista, que, si no, em feu parar boig!).

Dia 29

1)   Quina és la característica més noble del protagonista? Explica-la i apunta una possible escena on aquesta característica es mostri.
2)   Fes el mateix amb l’antagonista.

Dia 30

1)   Imagina el protagonista parlant en públic davant dels altres personatges. Imagina que els diu una cosa que els altres personatges no poden suportar, que no els agrada gens sentir. ¿Quines coses poden ser aquestes?

2)   Quina és la reacció de l’antagonista?  

-->